top of page

Interview met Ali

Bijgewerkt op: 2 jun. 2020

Tijdens de corona-crisis heb ik (Manon) Ali geïnterviewd. Ali is deelnemer van het project Unlimited en vertelt over hoe zijn leven in de corona-crisis er nu uitziet.


Hey Ali, hoe gaat het nu met jou? Met mij gaat het wel ok.

Dat is fijn. Wat vind je ervan dat wij nu door Corona veel thuis moeten zitten? Ik vind het een heel moeilijke tijd. Door de corona virus kan ik niet ergens heen en moet ik de hele dag thuis zijn.

Ja, dat is inderdaad vervelend. Wat mis jij nu doordat je de hele dag thuis moet blijven? Ik mis heel veel dingen. 1) School 2) Werk 3) Sporten

Ja dat is natuurlijk wat je normaal veel deed. Want hoe is jouw school nu? Ja, dat zijn de belangrijkste dingen in het leven. Op school wij krijgen nu wel online lessen.

Vind je het goed dat jij nu online lessen krijgt? Naja, ik vind het minder fijn dan school

Je wil liever echt naar school gaan, bedoel je? Ja klopt, op school leren wij meer dan thuis.

Wat leer je nu thuis niet wat je wel op school leert? Veel dingen moeten wij praktijk leren en niet theorie.

Op school gaat dat makkelijker ja. Word je wel goed geholpen door jouw docenten nu? Ja wel, ik word wel goed geholpen.

Wat doet school om jou goed te helpen in deze tijd? School geeft online lessen en daarna de docenten zijn de hele dag bereikbaar als wij vragen hebben.

Dat is fijn. Vind jij de informatie die je krijgt over corona duidelijk? Ja het is wel duidelijk

Dat is mooi. Vind je dat Nederland goed met Corona omgaat? Ik vind dat Nederland beetje laat reageerde tegen Corona.

Jij mist ook jouw werk. Kan jij helemaal niet meer werken? Nee ik mag helemaal niet werken helaas. De restaurant waar ik werkte is dicht.

Hoop je dat het snel weer open gaat? Ja zeker, ik verveel me de hele dag. ik zit hele dag achter mijn laptop

Snap ik.. Spreek je nog veel Nederlands? Ja, tegen spiegel met mij zelf, haha.. Nee grapje ik bel wel soms met Roxanna even kletsen of ze gaat mij bellen.

Haha, wat goed! Hoe vind je dat? Zeker vind ik goed, maar ik vind het ook is weinig. Ik wil deze tijd meer spreken en horen. Of meer appen dat is ook nuttig

Ja dat snap ik. Gaat jouw Nederlands daardoor achteruit? Ik merk het wel een beetje

Wat heb jij nodig om dat in deze tijd toch nog goed te blijven spreken? Sowieso met iemand veel bespreken, niet een afspraak maken maar via Social media.

Wij hopen met Humanitas dat nog zo veel mogelijk te kunnen blijven doen. Ja dat vind ik goed idee

Dankjewel dat jij de vragen wilde beantwoorden.

Graag gedaan


25 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Comentários


bottom of page