top of page

Interview met: Stagiaire Mariëtt

Bijgewerkt op: 28 aug. 2019


In ''interview met.. '' spreken we stagiaires, vrijwilligers en nieuwe Nederlanders over hun ervaringen met Humanitas en project Unlimited. Vandaag hebben we Mariëtt gesproken. Mariëtt is een tweede jaars Social Work student die stage loopt bij Humanitas.


Hoe ben je vrijwilliger geworden?

Ik ben vrijwilliger geworden bij Humanitas door een stagemarkt op school.


Wat verwachtte je van een stageplek bij Humanitas Unlimited?

Ik verwachte dat ik mensen kon helpen die daar behoefte aan hebben. En dan vooral met oog op nieuwkomers. Ik heb tijdens mijn stage bij Humanitas, 4 maatjes gekregen waarmee ik veel leuke dingen doe. We proberen ook samen te werken aan de Nederlandse taal en daarnaast culturele activiteiten te doen.


Hoe heb je de begeleiding vanuit Humanitas ervaren?

De begeleiding vanuit Humanitas is heel praktisch en fijn! Je kunt altijd je stagebegeleider een berichtje sturen en binnenlopen op kantoor. Daarnaast zijn de tools van de projecten (vooral ban match) heel duidelijk. Je hebt regels waaraan je je moet houden en activiteiten boekje waaruit je inspiratie kunt ophalen. Bij Unlimited hebben we gedurende het jaar een lijst gemaakt met activiteiten die we konden uitvoeren en zijn er maandelijks verschillende themabijeenkomsten waar je aan kunt deelnemen.


Wat voor dingen doe jij voor Project Unlimited?

Voor Unlimited doe ik veel verschillende dingen. Ik spreek 1x per week met mijn twee maatjes af. Ik heb een bijeenkomst voor de stagiaires georganiseerd en daarnaast ben ik druk bezig met een sportdag die eraan komt. Ten slotte geef ik waar nodig feedback aan de projectcoördinator.


Wat heb je geleerd van je stage bij Humanitas (Unlimited)?

Ik heb heel veel geleerd. Niet alleen om er voor mensen te zijn en leuke en leerzame activiteiten binnen korte tijd doen, maar ook hoe ik kan samenwerken met collega’s en hoe ik dingen kan organiseren en wat er allemaal bij komt kijken. Presentiebenadering is een van de competenties waarin ik me echt heb kunnen ontwikkelen en daarnaast ook collegiaal zijn.


Wat heb jij kunnen beteken voor je maatje?

Ik hoop dat ik een steun heb kunnen zijn voor mijn maatjes. Het uurtje ontspanning in de week en tegelijkertijd Nederlands oefenen. Daarnaast hoop ik ook dat mijn maatjes, door de activiteiten die wij samen gedaan hebben, nieuwe dingen hebben kunnen leren waar ze iets aan hebben voor na het maatjescontact. Ik merk wel aan mijn maatjes dat ze het project en de tijd die ik erin stop erg waarderen. Als ze hulp nodig hebben zijn ze ook niet bang om het te vragen en daar ben ik heel blij mee.


Wat wil je meegeven aan anderen die op zoek zijn naar zo'n soort stage?

Mocht je ooit de kans krijgen om aan zo’n project mee te doen, treuzel dan niet. Heel veel mensen kunnen een maatje gebruiken en je haalt er zelf ook voldoening uit.

59 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Interview met Ali

Tijdens de corona-crisis heb ik (Manon) Ali geïnterviewd. Ali is deelnemer van het project Unlimited en vertelt over hoe zijn leven in de...

Comments


bottom of page