top of page

Koken met Shishay...

Hoi, mijn naam is Shishay. Mijn favoriete maaltijd is Eritrese soep (Doro tsebhie of schor).


Het lijkt op soep en er zit tomaat, ui, olie, peper en zout in. Dit zijn de hoofdingrediënten. Ik vind het moeilijk om uit te leggen hoe ik het precies moet maken.


Ik eet het zelf 3 keer per week en ik hou ervan want het is eten uit mijn eigen land. Ik eet niet vaak Nederlands eten, behalve als ik uit eten ga.


Ik kan deze soep ook zelf maken, maar mijn moeder maakt het lekkerder.


Ingrediënten 4 personen

25 gr boter 2 in ringen gesneden uien 1 pak pomodori (of verse tomaten) zout 3 teentjes knoflook 1 eetlepel berbere of chilipoeder 1 theelepel zwarte peper 1 theelepel kerrie 2 eetlepels ketjap manis 1 kippenbouillontablet 1 kip (of kippenpoten of 750 gr rundvlees) 6 eieren


Succes met het maken van de lekkerste soep uit Eritrea.


Doei,


Shishay


22 weergaven0 opmerkingen

Recente blogposts

Alles weergeven

Interview met Ali

Tijdens de corona-crisis heb ik (Manon) Ali geïnterviewd. Ali is deelnemer van het project Unlimited en vertelt over hoe zijn leven in de...

Comments


bottom of page